Diabetas-liga ar gyvenimo būdas?
http://www.dia.lt/forumas/phpbb3/

Sportas ir Cukrus
http://www.dia.lt/forumas/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=833
Puslapis 22

Autorius:  riva [ 24 Spa 2010, 14:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

auriseu rašė:
Neblogas daiktas sportui turėtų buti razinos. Ar greitai užkelia cukrų ?

ziurint kada jas valgysi jei sportuodamas tai gali ir uzspringt :biggrin:

Autorius:  Ričardas [ 24 Spa 2010, 14:30 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Jei rimtai sportuoti tai taip, sportavau lengvąją atletiką,
po apšilimo suversdavau saują razinų, nes tiesiog jausdavai kaip jis krenta.
Aišku priklauso kokiu cukrumi tu atėjei į treniruotę.
Su aukštesniu negu 12 geriau nepradėti treniruotis, nes vakare
jau acetonas lysdavo laukan.

Autorius:  Aleksandras [ 24 Spa 2010, 15:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

ginčius rašė:

Kad raumenys pasisavintų gliukozę, reikalingas insulinas. Jo reikia ir visoms gyvybinėms funkcijoms(širdies darbui, smegenų darbui, kvėpavimui). Fizinio krūvio metu insulino turi užtekti. Po pompos sustabdymo dar porai valandų išlieka liekamasis bazinio insulino veikimas. Trūkstant insulino kepenys pradeda mesti glikogeną.
Reiktų žiūrėti kaip jaučiasi šokdama ir po. Kaip cukrų pavyksta suvaldyti vėliau. Ar nėra acetono kvapo iš burnos po šokių.
Su pompa lieka manevro laisvė. Galima suprogramuoti kitą profilį, tarkim, su 50 proc. bazės, arba tiek pat sumažinti esamą.
Tas 4 mmol/l kritimas per 2 valandas pakankamai intensyvaus fizinio krūvio, man įtartinai mažas. Įtariu, kad organizmui pradeda stipriai trūkti insulino.


( Trūkstant insulino kepenys pradeda mesti glikogeną. ) <--Kaip suprasti šitą sakinį? Mano supratimu: jei nėra insulino, gliukozes kiekis kraujyje lieka toks pat arba kyla, kam organizmui dar papildomai mesti glikogeną, dar labiau keliant gliukozes kieki kraujyje? :O

Autorius:  ginčius [ 24 Spa 2010, 22:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Net ir nieko nevalgant, esant insulino trūkumui, cukrus kyla. Aiškinant paprastai, insulinas kepenyse skatina gliukozės pasisavinimą ir jos kaupimą glikogeno pavidalu. Trūkstant insulino, gliukozės kraujuje gali būti daug, bet ląstelės jos negali pasisavinti, ko pasekoje siunčiami signalai didinti gliukozės kiekį. Vyksta atvirkštinis procesas - glikogenolizė. Kepenyse esantis glikogenas skyla ir gliukozės pavidalu patenka į kraują. Aišku, už viso šito slepiasi biocheminių procesų grandinė.

Kadangi insulinas yra būtinas gliukozės pasisavinimui raumenyse, organizmas pradeda energiją gamintis ir iš riebalų. To pasekmė - pasigamina daug pašalinių, organizmą nuodijančių šlakinių medžiagų(tame tarpe acetono). Šlakinės medžiagos labai greitai apnuodija smegenis. Gali sutrikti orientacija, atsirasti galvos skausmai, pykinimas. Pradeda badauti ne tik skersaruožiai skeleto raumenys, bet ir širdies, diafragmos raumenys. Kuo didesnis krūvis, tuo labiau kyla cukrus ir tuo daugiau šlakinių medžiagų kraujuje.
Bet koks fizinis krūvis trūkstant insulino yra nerekomenduojamas.

Autorius:  auriseu [ 26 Spa 2010, 22:16 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Iš kur man žinot, ar man truksta insulino kai sportuoju ? Cukrus jei krenta reiškias netrūksta taip suprantu.

Autorius:  Mariukas [ 26 Spa 2010, 22:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

gerai supranti. bilekiek neprivalgyk ir turetu bazes pakakt. jei sportuoji visa diena nesugalvok fiziniu kruviu dengt valgio. valgis dengiamas insulinu. gali tik pamazint insulino doze, nes siuo atveju gereja insulino isisavinimas.

Autorius:  Aleksandras [ 27 Spa 2010, 18:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Dariau tokį bandymėlį : Sodyboje 2 dienas aktyviai fiziškai dirbau (net poilsio metu kažkiek judėdavau), žodžiu "non stop" cukrus, nebuvo pakilęs aukščiau 8 mmol/l. Insulinas: pirma užmiršau susileisti bazinį ir trumpa rytini 2 val po pusryčių atsiminiau, pasimatavęs radau normalu cukrų, taigi kilo mintis ir pietums nesusileisti ir paeksperimentuoti, ir taip 2 dienas cukrūs laikėsi normos ribose, netgi nestipriai nukrisdavo prieš pietus. Grįžus namo nusprendžiau leistis toliau, nes dingo fizinis krūvis. Likau labai patenkintas ir dabar kartas nuo karto fiziniu krūviu pakeičiu insuliną, bet cukrų stebiu labai sąžiningai.
Klausimas: ar tokie dalykai kenkia sveikatai atsižvelgiantį tai kad cukrus išlieka puikus?

Autorius:  Šarūnas [ 27 Spa 2010, 18:42 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Aleksandras rašė:
Dariau tokį bandymėlį : Sodyboje 2 dienas aktyviai fiziškai dirbau (net poilsio metu kažkiek judėdavau), žodžiu "non stop" cukrus, nebuvo pakilęs aukščiau 8 mmol/l. Insulinas: pirma užmiršau susileisti bazinį ir trumpa rytini 2 val po pusryčių atsiminiau, pasimatavęs radau normalu cukrų, taigi kilo mintis ir pietums nesusileisti ir paeksperimentuoti, ir taip 2 dienas cukrūs laikėsi normos ribose, netgi nestipriai nukrisdavo prieš pietus. Grįžus namo nusprendžiau leistis toliau, nes dingo fizinis krūvis. Likau labai patenkintas ir dabar kartas nuo karto fiziniu krūviu pakeičiu insuliną, bet cukrų stebiu labai sąžiningai.
Klausimas: ar tokie dalykai kenkia sveikatai atsižvelgiantį tai kad cukrus išlieka puikus?



manau, tau svarbiausia, kad cukrus butu geras, tada ir sveikatai nekenkia, bet visada matuok, nes visai be insulino organizmas ilgai neves, dabar pas tave kazkiek turbut kasa dar dirba... laikui begant keisis ir insulino porikis :)

nuosirdziai,
A

Autorius:  rookas [ 27 Spa 2010, 22:55 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Paodyje lieka insulino, kraujyje jo irgi yra " sankaupos" .

Visgi nepatarciau taip daryti, nes is savo praktikos galiu pasakyti kad po tokio nesileidimo viena diena buna nekontroliuojami cukrai, nors ta diena ir jie buvo puikus. IS bedos tik ant bazinio gyvent + fizinis kruvis. Bet insulino keiki organizme palaikyti. Kitokiu atveju gali atsirasti ketonu net ir prie gero cukraus,.

Autorius:  Aventis [ 26 Vas 2011, 23:02 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Naudoju pompa, per sporta visados ja nusiemu, tai jei sportas aktyvus (futbolas, dviratis), tai po ~2h cukrus buna toks koks ir pries sporta (: tik po to reikia leistis siek tiek maziau insulino, nes tarsi tas kruvis prasitesia nors nieko ir nebedarai.

Autorius:  Tadas [ 28 Vas 2011, 17:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Sveiki sportininkai
norejau paklausti ar naudojate kokius nors maisto papildus.
daznai "bendrauju" su štanga taip pat ir krepšiuka palošiu.
Pats naudoju aminorugstis BCAA + L-Carnitin.
nieko blogo nesu pastebejes.
gal kas dar ka vartojate butu idomu suzinoti.\dekui

Autorius:  rookas [ 01 Kov 2011, 19:01 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Tadas rašė:
Sveiki sportininkai
norejau paklausti ar naudojate kokius nors maisto papildus.
daznai "bendrauju" su štanga taip pat ir krepšiuka palošiu.
Pats naudoju aminorugstis BCAA + L-Carnitin.
nieko blogo nesu pastebejes.
gal kas dar ka vartojate butu idomu suzinoti.\dekui


Noriu iškarto įspėti , kad sergant diabetu, ypač jei yra preretinopatija ar retinopatija labai rizikuojama akių sveikata.Aukštas kraujo spaudimas " rovimų" ir kitų staigiu judesių metu gali sukelti akies kraujagyslės plyšimą ar išsiplėtimą.

Autorius:  Mariukas [ 01 Kov 2011, 19:46 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

zodziu bachuras gali pereit ant syntholio :D :kikiki:

Autorius:  Kitas [ 18 Kov 2011, 15:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Tadas rašė:
Sveiki sportininkai
norejau paklausti ar naudojate kokius nors maisto papildus.
daznai "bendrauju" su štanga taip pat ir krepšiuka palošiu.
Pats naudoju aminorugstis BCAA + L-Carnitin.
nieko blogo nesu pastebejes.
gal kas dar ka vartojate butu idomu suzinoti.\dekui



blogo nepastebėjai, o gero?
žinomi sportinės mitybos specialistai, tame tarpe tie, kurie patys kačialinasi (pvz. Lyle McDonald) teigia, kad sportiniai maisto papildai yra mažiau vertingi už paprastą gerą maistą, kurį galima nusipirkti už tų papildų kainą, t.y. papilduose esančios medžiagos (šiuo atveju baltymai) yra neproporcingai brangios, lyginant su tomis pačiomis medžiagomis paprastame maiste. Kitaip sakant, farmacininkai mus ir vėl apgaudinėja, siūlydami tą patį, tik žymiai brangiau.
Maisto papildai, kad ir kokie jie būtų teigiami, niekad nepakeis teisingos mitybos; o teisinga mityba pilnai gali pakeisti papildų "trūkumą". Taip kad valgyk daugiau varškės ir viskas bus ok :)
Aš asmeniškai vartoju tik žuvų taukus kapsulėse, nes rūpinuosi kad man užtektų teisingų riebalų, manau kad tai svarbiausia sportuojant. Na, dar visokie linų sėmenų aliejai ir pan. O gerų baltymų pakanka ir paprastame maiste.

Autorius:  Kitas [ 18 Kov 2011, 15:34 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

rookas rašė:
Tadas rašė:
Sveiki sportininkai
norejau paklausti ar naudojate kokius nors maisto papildus.
daznai "bendrauju" su štanga taip pat ir krepšiuka palošiu.
Pats naudoju aminorugstis BCAA + L-Carnitin.
nieko blogo nesu pastebejes.
gal kas dar ka vartojate butu idomu suzinoti.\dekui


Noriu iškarto įspėti , kad sergant diabetu, ypač jei yra preretinopatija ar retinopatija labai rizikuojama akių sveikata.Aukštas kraujo spaudimas " rovimų" ir kitų staigiu judesių metu gali sukelti akies kraujagyslės plyšimą ar išsiplėtimą.


tai nereikia daryti staigių judesių :)
reikia daryti gerus apšilimus, t.y. spaudimą susikelti lėtai iš anksto, tada raunant jis taip staiga nekils ir viskas bus ok )

Autorius:  vismantas58 [ 25 Kov 2011, 13:28 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Ir vėl gal nepamirškim
atsižvelgti į kiekvieną
organizmą individualiai,
priklausomai kiek organizmas
pratęs prie fizinio krūvio,
mano mėgdavo didesnį
krūvį, iki 8t. per treniruotę,
bet tai buvo taip senei,
kad dabar kaip sapnas :)

Autorius:  oncė [ 16 Bal 2011, 17:26 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Užsiimu hendlingu, man tai ir gerų emocijų daug duoda ir insulino poreikis sumažėja :thumbup:

Autorius:  Ugnelė [ 11 Kov 2016, 22:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Sveiki, perskaičiau diskusijas ir kilo klausimas, tai visgi galima kartais, kelias paras, pagyvent be trumpo veikimo insulino viską dengiant sportu, ar ne? Aš minu elipsinį vakarais (40-60 min), paskui valgau bananą ir naktį krenta cukrus (muset reiks dar saldžiau kažką įsimest), kitą dieną kiek vartoju angliavandenių (po nedaug bet maždaug kas valandą), man neprireikia trumpo veikimo insulino. Cukrus stebiu atidžiai.

Autorius:  Ričardas [ 11 Kov 2016, 23:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Bananas pakelia, bet tik trumpam, geriau sumustini suvalgyk ar kazka panasaus, bet ilgesnio veikimo,
manau, kad visai be trumpo tai vargu, bet sportuojant jo reikia maziau, jei cukrus yra normalus, prie auksto sportuoti visai nesiulau, nes tikrai atsiras acetonas, gerai pasportavus, daug kas to nezino, paskiau klausia is kur tas acetonas atsirado.

Autorius:  Ruslanas [ 15 Kov 2016, 13:54 ]
Pranešimo tema:  Re: Sportas ir Cukrus

Slidinejant kalnuose pietu metu niekados nesileidziu nes buna geras cukrus ,aisku ir valgau tik apie 60% rekomenduojamos normos,bet ir ryte ir pietu metu ir vakare cukrus geras be to ryte kartais tik ilgo veikimo leidziuosi kai buna tobulas cukrus,bet kai padidejas tai trigubai/dvigubai mazesne doze trumpo veikimo nei neaktyviu atostogu metu, padaryta isvada,kad geras laiko praleidimas gera nuotaika malonus fizinis kruvis duoda didele nauda t.y. minimum insulino maximum laisves :D dviraciu minant ilgesnius atstumu +-50 km ryte ilgo veikimo tradicini kieki, trumpo maziau, angliavandeniu daugiau per pietus nuli insulino angliavandeniu kaip minejau apie 60% nuo normos ir tt...... Zodziu sportas sveikata tik deja pas mus reik daug dirbti ir sodint sveikata,kad gyvent..........................

Puslapis 22 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/